Thursday, August 12, 2010

Kenapa Diam?

9pm: Tetiba, hati ku pilu entah kenapa. melihat anak ku tidur dengan lenanya tatkala sang ibu masih merenung jauh di kedinginan malam. Entah siapa ku tunggu, entah apa ku renung..kelopak mata ku mula de genangi air mata yang tiada maknanya. Lama ku pikir sambil duduk terkedu di tepi jedela. ku masih bingung..mengapa kah perasaan ini hadir tanpa di undang.

9.30pm: Ku coba mengalih kan perhatian ku dengan melayan kawan-kawan yahoo ku. di sertakan sisipan lagu-lagu youtube yang sudah semestinya menjadi kegemaran ku. aktivity itu berlanjutan sehingga lah larut malam namun mata ku tetap tak lalu lelap. wahai malam ku yang puaka...mengapa kah ini terjadi... perbualan kosong dengan kawan-kawan langsung tak mengalih kan sedu di hati ku yang lara.

12am: kawan-kawan ku dah lenyap dari catitan yahoo ku. ku abaikan mereka dan beralih ke ruangan lain. ku cipta nama baru ku dan tak siapa curiga tak siapa yang mengenali. namun semua ini tiada makna nya..lalu ku henti kan @ shut down laptop ku.

12.30am: hati ku mula tenang dan jiwa ku terasa aman lalu ku coba melelapkan mata di sisi anak-anak ku yang tersayang. ku coba dan terus mencoba, telinga ku tetap menerima bunyi.. mendengar titisan air dari paip kamar mandi ku malah detikan jam yang tersangkut rapi di tepi katil tidur ku .. mengapa kah harus ada malam yang menggerunkan ini..

2am: perut ku berkeroncong lalu ku papahkan diri ku melihat apa yang ada di ruang simpanan makanan ku. ku capai roti kosong dan ku sapu mentega. lalu ku duduk menikmati makanan malam ku sambil menghirup milo panas kegemaran ku. ku lihat awan menerusi jendela yang terbuka luas..ku cari bulan namun hampa.. hanya kerlipan kapal terbang yang terlihat nun jauh dari putatan.

3am: aku mula penat dan mengantuk. dengan malasnya ku membiarkan gelas milo ku untuk di usai esok pagi. aku menuju ke ruangan tidur ku dan menghempas kan badan ku yang kerempeng di tilam yang empuk. pikiran ku melayang..mata ku lelap dengan tenang..yes finally :)

4am: aku tersentak dan terjaga dari tidur  yang nyenyak. dengan malasnya ku menuju ke bilik air bila terasa basah di bahagian bawah...WHATTTTTT???? PATUT LA SA BAD MOOD MLM NI....RUPA-RUPANYA SA PERIOD BA PULA...WAKAKKAKAKAKAKAK JAN MARAH... :p :p

No comments:

Post a Comment